15 jak stahnout vsechny zpravy pred zanikem datove schranky

admin 17.01.2017 11:35

Dobrý den, máme zákazníka jehož org struktura se skládá z několika akciových společností (každá má svoji datovou schránku DS). Jedna akciová společnost brzy zanikne, zákazník se obává, aby se naší aplikaci podařilo stáhnout všechny datové zprávy před zánikem společnosti (DS).

Obává se situace, kdy např. naše aplikace kontroluje přítomnost nových DS každou hodinu. K poslední kontrole dojde v 17:15. V  17:30 dorazí do schránky nové zprávy. K zablokovani přístupu ke schránce (uzavreni schránky) dojde v 18:00. Aplikace zkontroluje schránku v 18:15 a už se nedostane ke zprávám doručených po 17:16.

Můžete mě prosím nasměrovat na dokumentaci, která by popisovala detailní kroky  a jejich časové intervaly od zániku společnosti ke zrušení datové schránky. Kdy pri zaniku spolecnosti se zablokuje datova schranka pro prijem novych zprav, kdy dojde z zablokovani pristupu do datove schranky?

Děkuji,

Ladislav Šnajberk

 

 

15.1 Re: jak stahnout vsechny zpravy pred zanikem datove schranky

admin 17.01.2017 11:35

Dobrý den.

Odpověď má několik rovin.

1. Pokud systém znepřístupní DS na základě požadavku z OR, nemáte v této verzi možnost se do DS přihlásit a zprávy přečíst. Toto se bude měnit v některé zpříštích verzí - plánuje se read only přístup do znepřístupněné schránky (ale to neřeší Váš případ s "čerstvými" zprávami).

2. Jak rychle OR nahlásí zrušení PO, nemůžeme ovlivnit, může to být den až mnoho dnů, po které se dodávají zprávy. DS je pak znepřístupněna zpětně k datu zrušení PO.

3. Pokud se DS znepřístupní (a to i se zpětným datem), všechny zprávy, které jsou ve stavu dodáno nebo které jsou ve stavu doručeno fikcí (s časem fikce po datu zpětného znepřístupnění) mění svůj stav na NEDORUČITELNÁ (8) a odesílateli takové zprávy je zaslána systémová zpráva o této skutečnosti. Taková zpráva není prakticky doručená a odesílatel musí zvolit jiný způsob dodání.

 

Tedy závěr: nemusíte dělat vůbec nic! Starší zprávy máte stažené, a ty novější, které jsou ve stavu dodáno, se označí stavem 8 a nemusíte (ani nemůžete) na ně reagovat.