Ověřte si prosím, zda Vaše aplikace umí korektně pracovat i se zprávami, které se nacházejí ve stavu (10) !
Zprávy v datových schránkách mohou nabývat stavů 1-10 dle následujícího životního cyklu: Zpráva po svém vzniku (1) žádá asynchronně o razítko (2), prochází AV kontrolou. Je-li AV kontrola pozitivní, mění se stav na (3) a zpráva bez písemností čeká 90 dní na smazání. Jinak se zpráva dodá do schránky adresáta (4). Uplyne-li 10 dní od dodání, aniž by se nikdo oprávněný přihlásil, mění se stav na (5). Přihlášením oprávněné osoby se stav mění na (6) a stažením na (7). Zpráva poté čeká 90 dní na smazání (9) nebo je přesunuta do Datového trezoru (10).
Dojde-li k znepřístupnění schránky, mění se dodané zprávy (4) a některé zprávy doručené fikcí (5) na stav (8), ve kterém zpráva čeká na smazání (9) nebo je přesunuta do Datového trezoru (10).
S ohledem na plánované změny v poskytování doplňkových služeb k datovým schránkám lze předpokládat, že se zprávy se stavem (10) budou od 21.dubna 2013 vyskytovat ve všech datových schránkách. Z výše uvedených důvodů důrazně doporučujeme vývojářům aplikací třetích stran, aby si zkontrolovali v rámci svých aplikací, že jsou schopni korektně reagovat na skutečnost, že se v datové schránce nacházejí zprávy ve stavu (10).
Podrobnosti ohledně stavů datových zpráv naleznete v Provozním řádu ISDS a jeho přílohách, které jsou ke stažení na www.datoveschranky.info nebo zde ve složce Provozní řád ISDS.
V případě problémů, kontaktuje call centrum ISDS na telefonním čísle 270 005 200 nebo využijte možnosti diskuze v tomto pracovním prostoru.