29 Žádost o odblokování adresy

miroslav.orlik@comparex.cz 03.09.2018 13:45

Dobrý den,

posílali jsme včera 2.9. na technicka.podpora.isds@cpost.cz žádost o odblokování adresy našeho serveru 80.188.245.168 ale dnes při hovoru s linkou 954 200 200 nám bylo řečeno, že tento email "v poslední době nefunguje" a máme žádost vystavit zde. Je tedy zmíněný kanál funkční? Lze odhadnou dobu zpracování požadavku? Děkuji

 

S pozdravem 

Miroslav Orlík

29.1 Re: Žádost o odblokování adresy

602jsima 03.09.2018 13:50

Dobrý den,

 

při nejlepší snaze vůbec netuším, o čem píšete. Napište, co vám nefunguje, a zkusíme to vyřešit. 

 

Jan Šíma

ISDS

29.2 Re: Žádost o odblokování adresy

miroslav.orlik@comparex.cz 03.09.2018 14:34

Rozumím,

spojení na ws1.mojedatovaschranka.cz z uvedené adresy nám končí na timeout. Naposledy v 03.09.2018 16:26:41. Problém byl odeslán na uvedený email. Existuje možnost jak zjistit zda je požadavek v řešení?

 

S pozdravem

Miroslav Orlík

29.2.1 Re: Re: Žádost o odblokování adresy

602jsima 03.09.2018 14:47

Dobrý den,

 

nevím, jestli nějaký mail České pošty funguje, každopádně já obsah Vašeho mailu neznám, tak prosím pište vše podstatné sem.

Z jaké schránky se hlásíte?

Jaký způsob autentizace používáte?

Kdy to přestalo fungovat?

Funguje Vám přístup na testovací prostředí?

 

Toto vše už jste mohl poskytnout a vše by se urychlilo.

 

Jan Šíma

ISDS

29.3 Re: Žádost o odblokování adresy

miroslav.orlik@comparex.cz 03.09.2018 15:53

Promiňte, z rozhovoru s hotline jsem nabyl dojmu, že k té schránce máte přístup. Z adresy 80.188.245.168 nefunguje spojení ( např. telnet ) na ws1.mojedatovaschranka.cz 443 zatímco na czebox.cz 443 funguje. K použití autentizace nebo dokonce konkrétní datové schránky tak nedojde. Čas vzniku události bohužel nejsme schopni určit. Je to málo informací, ale více v tuto chvíli opravdu nemáme. Děkuji

 

S pozdravem

Miroslav Orlík

29.3.1 Re: Re: Žádost o odblokování adresy

602jsima 03.09.2018 16:12

Dobrý den.

ISDS žádné IP adresy neblokuje, takže je zbytečné žádat o odblokování. To Vám někdo poradil?

Ač jste velmi skoupý na informace, tak mi to připadá, že ten váš požadavek vůbec nedoputuje do ISDS, takže je těžko co hledat. Nenapsal jste, jak se přihlašujete, kdy to přestalo fungovat, na takto nejasný dotaz se nedá odpovědět. Fungovalo vám to někdy?

Zkuste toto: stáhněte si aplikaci SoapUI na posílání SOAP požadavků. Stáhněte si WSDL definice z Provozního řádu a v SoapUI si vygenerujte požadavky, třeba na službu FindDataBox. Pak zadejte, jak se přihlašujete a zašlete správný požadavek na správné URL. To musí fungovat, pokud ne, je něco špatného ve vaší infrastruktuře a s námi to nemá pravděpodobně nic společného.

Nevěřím Vám úplně v tom, že na Veřejný test se dostanete a na Produci ne - ta infrastruktura je úplně stejná.

 

Jan Šíma

OSD

29.4 Re: Žádost o odblokování adresy

miroslav.orlik@comparex.cz 03.09.2018 20:37

Dobrý den,

chyba byla skutečně na naší infrastruktuře. Již vše funguje.

Stále platí, že pokud se aplikace několikrát přihlásí pod špatným heslem, že se IP zablokuje?

Děkuji za spolupráci.

S pozdravem,

Miroslav Orlík

29.4.1 Re: Re: Žádost o odblokování adresy

602jsima 04.09.2018 15:11

Dobrý den,

jsem rád, že se vše vyřešilo.

Máte pravdu, že ISDS v souladu s vyhláškou o ISDS blokuje dočasně přístupy do schránky (ne IP adresy), ale vždy vrátí korektní stav a text s popisem, myslím, že je tam napsáno, za jak dlouho blokace skončí.Je to vždy v řádu minut, možná až jedna hodina. Nikdy ne trvale, nikdy ne timeoutem. Nedá se to žádným standardním zásahem odblokovat, je zbytečné o to žádat. A než by se zprocesoval nestandardní požadavek, tak ta blokace dávnou skončí. 

 

Jan Šíma

ISDS