41 Dlouhodobé překračování běžných provozních limitů ISDS

jiri.farsky@aipsafe.cz 09.08.2019 09:16

Dobrý den, náš zákazník obdržel následující zprávu:

Sdělení správce ISDS

Na základě informací předaných provozovatelem Informačního systému datových schránek (dále jen ISDS) bylo zjištěno, že aktivita komunikace s Vaší datovou schránkou XXXX pomocí účtu XXXX dlouhodobě překračuje běžné provozní limity ISDS. V týdnu do 28.7.2019 se jedná o překročení těchto limitů:

  1. Počet stahování odeslaných datových zpráv
  2. Počet stahování dodejek a doručenek

Tato nepřiměřená frekvence využívání služeb ISDS je obvykle způsobena nesprávným nastavením spisové služby nebo jiné elektronické aplikace, která je využívána pro přístup do datové schránky.

Pokud neomezíte aktivitu komunikace účtu XXXXX s Vaší datovou schránkou, může být propustnost komunikace pro tento účet vždy po překročení stanoveného počtu požadavků v daném dni omezena v souladu s Provozním řádem ISDS.

Pro získání dalších informací o možném omezení propustnosti komunikace kontaktujte prosím Vy nebo dodavatel vámi používané elektronické aplikace CallCentrum ISDS na telefonním čísle 954 200 200 nebo na e-mailové adrese: technicka.podpora.ISDS@cpost.cz. Pro kontrolu oprávněnosti bude požadována znalost ID této systémové zprávy. 

Ministerstvo vnitra ČR,
správce Informačního 

 

 

Zákazník se obrátil na uvedenou technickou podporu, kde operátor odkazoval na toto fórum, že se zde tyto problémy řeší.

Bohužel žádný příspěvek jsem nenalezl.

 

Chtěli bychom se zeptat zda je nějaký doporučený postup?

Jsou nějaké časové termíny?

Lze si vyžádat vyjímku?

 

Předem děkuji za odpověď

S pozdravem

Jiří Farský

41.1 Re: Dlouhodobé překračování běžných provozních limitů ISDS

602jsima 09.08.2019 11:29

Dobrý den.

a) odpovídání na tyto provozní dotazy je zcela v kompetenci CallCentra, jsou za to placeni a mají stejné informace jako mám já. Nenechte se příště tak snadno odbýt.

b) jádro ISDS již několik let vyhodnocuje automaticky počty volání některých služeb (v týdenních intervalech), a pokud usoudí, že jejich počet je neúměrně vysoký, tak je zaslána toto varování. "Neúměrně" se myslí k počtu zpráv, které z této schránky odcházejí nebo do ní přicházejí. Popsáno pro vývojáře je to v kap. 1.9.2 Neúměrný počet volání WS ve veřejné příručce WS_souvisejici_s_pristupem_do_ISDS.pdf.

c) systém schránku nezablokuje, pouze ve špičkách ji může trochu omezit. O výjimku požádat oficiálně nelze (protože k výjimce není důvod). Lze to ignorovat, ale lépe je zamyslet nad tím, co je v té zprávě napsané a upravit aplikaci tak, aby příslušných volání prováděla méně.

Protože nepíšete, o jakou schránku a účet jde, můžu poradit jen obecně - pokud např. se odesílá 5 zpráv za den, tak je zhola zbytečné stahovat odeslané zprávy 500x za den, nebo jejich doručenky - pro tuto schránku je to zbytečné a blokuje to pásmo pro ostatní. Konkrétní čísla Vám řeknou i na CallCentru, nebo pokud chcete, můžeme to probrat i zde.

Tato zrpáva byla pouze varování, k zapnutí skutečného omezení dojde až po několika dalších týdnech bez nápravy, o tom přijde další zpráva.

 

Jan Šíma

ISDS