Dobrý den,
zákazník nám reklamuje matoucí hlášku při odeslání Poštovní datové zprávy z našeho informačního systému. Obdržel chybu 1205: Odesílatel není oprávněn odesílat Poštovní datové zprávy a tato zpráva není veřejná. Až pak zkusil poslat Poštovní zprávu přes mojedatovaschranka tak zjistil, že nemá kredit, tak jej dobil a následně šla zpráva odeslat.
Proč nebyla obdržena chyba 1133: Nelze snížit hodnotu kreditu, zůstatek by byl záporný ? Takto by zákazník byl informován o správném důvodu, proč nešlo odeslat poštovní zprávu.
Děkuji za informaci, případně, jestli máme nějakou jinou možnost, jak vyřešit tento problém.
S pozdravem
Lubomír Bednář
KARAT Software, a.s.
84.1 Re: StatusCode: 1205 při nedostatku kreditu
602jsima 28.03.2022 07:49Dobrý den
nad tímto požadavkem se musíme zamyslet, jestli by bylo možno zpřesnit chybová hlášení. Chyba 1133 je vracena ve zcela jiné situaci, aplikaci České pošty pro správu kreditu, ta použít nejde. Ale obecně - předpokládá se, že aplikace se občas zeptá na výši kreditu (služba DataBoxCreditInfo) a je-li nízký, doporučí nabití. Nebo jiná možnost je, před odesláním každé PDZ se zeptat na možnost odeslání (služba PDZSendInfo). Pak by k této obecné chybě nedošlo.
Jan Šíma
ISDS