5 Timeout při odesílání zpráv pomocí CreateMessage

admin 17.01.2017 11:38

Dobrý den,

od pátku 7.1.2011 nám v naší aplikaci začal nastávat problém s timeoutem při odesílání datových zpráv pomocí CreateMessage. Do datové schránky se přihlásíme, následně chceme odeslat několik zpráv za sebou. Některé projdou, u některých ale ani po 5 minutách čekání (náš default timeout na získání odpovědi) nezískáme ze serveru odpověď. Přitom ale kontrolou na webovém rozhraní vidíme, že zprávy, u kterých jsme se takto nedočkali odpovědi, byly do ISDS přijaty a odeslány. Jenže toto se my díky timeoutu nedozvíme, takže se snažíme zprávu odeslat znovu, opakovaně.

 

Do 7.1.2011 běželo odesílání bez problémů, timeout 5 minut nikdy nenastal.

V pátek 7.1.2011 ještě převažovaly úspěšná odeslání a neúspěšná byla spíš vyjímkou.

V pondělí 10.1.2011 ráno už neprošla úspěšně žádná.

A v pondělí 10.1.2011 pozdě večer neprošla také žádná (doufali jsme, že to může souviset s vytížením serverů)

Ukazatel vytíženosti serverů ISDS ale vypadal dobře - tuším že první dva zelené čtverečky. Zkoušeli jsme timeout z 5 minut zvýšit na výrazně větší hodnotu, ale bez rozdílu.

 

Nešlo by u Vás zjistit něco bližšího? Jedná se např. o tyto zprávy (při jejich odesílání došlo k timeoutu):

ze dne 7.1.
ID 34407627
ID 34407184
ID 34406926
ze dne 10.1.
ID 34465760
ID 34464954
ID 34464129


Příp. o informaci, jestli jsme jediní, komu toto nastává.

Děkuji
Mirek Ambros

5.1 Re: Timeout při odesílání zpráv pomocí CreateMessage

admin 17.01.2017 11:38

Nevím, zda jde o stejný problém, ale od pondělí 10.1 se nám ozvalo několik zákazníků s naší spisovkou, že mají problémy při odesílání DZ, trvá to velmi dlouho. Např. zpracování CreateMessage o velikosti cca 5MB trvalo asi 20 min. Nespadlo na timeout ale prodloužilo se to natolik, že zákazníci shazují zpracování sami.

5.2 Re: Timeout při odesílání zpráv pomocí CreateMessage

admin 17.01.2017 11:38

Aha, tak to jsme na tom asi stejně. Ten timeout 5 minut je nastavený z naší strany pro connection / zasílání požadavku (timeout na resolve, timeout na odeslání požadavku, timeout na přečtení odpovědi serveru). Jde o určitou empirickou hodnotu poté, kdy řádově menší hodnota se nám někdy v polovině minulého roku projevovala příležitostně také timeoutem a zvýšení na 5 minut bylo až do 7.1. dostatečné.

Je možné, že kdybychom počkali dostatečně dlouho (máme zprávy od malých po skoro max. přípustnou velikost), tak bychom se nakonec dočkali - ale zpráv odesíláme takové množství, že čekat 20 minut na jednu stejně není řešení. Zatím dokud se nevyjádří admini z ISDS zkusíme implementovat následující řešení: zprávy budeme odesílat s relativně malým timeoutem (20s?). Něco se odešle v pořádku, něco skončí timeoutem. Po odeslání dávky zpráv si zpětně stáhneme seznam odeslaných zpráv pro aktuální den a zkusíme tam dohledat (na základě unikátního předmětu datové zprávy) jestli se daná zpráva do ISDS přece jenom dostala (přijala) nebo ne. Řešení podivné, ale v naší současné situaci by to fungovat mohlo.

MA

5.3 Re: Timeout při odesílání zpráv pomocí CreateMessage

admin 17.01.2017 11:38

Dobrý den.

O tomto problému víme. Je to na straně ISDS, zřejmě v jedné externí komponentě, která byla vyměněna v pátek 7.1.

Pokud zpráva není odeslána, zkuste to prosím znovu. Čím je příloha větší, tím je výskyt toho problému častější.

 

Omlouváme se.

 

Jan Šíma

5.4 Re: Timeout při odesílání zpráv pomocí CreateMessage

admin 17.01.2017 11:38

Dobrý den.

Dle ranní emailové zprávy z ISDS supportu a i na základě vlastní zkušenosti z průběhu odesílání zpráv během neděle 16.1.2011 můžu řict, že problém byl vyřešen v noci ze soboty na neděli nasazením víkendové aktualizace ISDS.

S pozdravem

Mirek Ambros